Wednesday, November 30, 2011

L.O.V.E = c.i.n.t.a

Assalamualaikum.

According to the Quran, love is to be shown to those who deserve it. Those who do not deserve it are not to be loved. We are even to distance ourselves from them emotionally, or, at least to not feel inclined towards them.

But those who deserve love, deserve it because their virtue. The only being who deserves absolute love is God, who created us all. God brought us into existence, preferred us with the countless blessing we enjoy, showed us the way, and promised us everlasting paradise.

God help us out of every anxiety and graciously hears our every call. It is He who feeds us until we are satisfied, cures us when we are ill and then restores our spirit.

Tak faham? Tak pe2. Baca versi korea ni.

Menurut al-Quran, kasih sayang adalah untuk ditunjukkan kepada orang-orang yangberhak.Orang-orang yang tidak layak ia bukan untuk disayangi.Kami juga menjauhkan diri daripada mereka emosi, atau, sekurang-kurangnya tidak akan cenderung kepada mereka.

Tetapi orang-orang yang berhak cinta, layak kerana menurut mereka. Satu-satunya yanglayak cinta mutlak adalah Tuhan, yang menciptakan kita semua. Allah membawa kitakepada kewujudan, pilihan kami dengan restu tidak terkira banyaknya yang kita nikmati,menunjukkan kepada kita jalan, dan tidak menjanjikan kepada kita syurga selama-lamanya.

Tuhan membantu kita keluar dari setiap kegelisahan dan anggun mendengar setiap panggilan kita. Dialah yang suapan kita sehingga kita berpuas hati, penawar kita apabilakita sakit dan kemudian mengembalikan semangat kita.



So? Any objection?

Saturday, November 26, 2011

berubah tak?

salam...
lame x post kt cnie...
ape kabar shabat sina?


or 
still
same....?


Thursday, November 24, 2011

Sesat ..

Bismillahirrahmanirrahim . .
Created by : NURIZYAN HANIS MOHD AMRON

Ana nak cerita pengalaman ana tersilap naik bas. Alhamdulillah Allah memberikan pengalaman ni kepada ana.

Ana naik bas General. Memang biasanya ana naik bas tu kalau nak balik rumah. Tapi tak sangka pulak boleh sampai sesat ke Tanjung Tualang. Sepatutnya sampai Felcra Nasaruddin je.

Dalam bas tu ana duduk sorang2 mula2. Pastu tiba2 ada Mat Indon dok kat sebelah. Pastu kangkang luas2. 
Macam 2 seat dy punya je. Makin ana kecik kan ruang, makin dia besarkan kangkang. Hipotesis yang kureng sangat~ Ana pun amek alternatif lain untuk bangun dok tempat lain. Ah! Dah nampak. Ada kosong sebelah India 2. India pun india la janji pompuan. Sebelum nak blat u, Mat Indon tu tnye, “Eh, nak ke mana?” 

Ana jeling je. Gatal! Tengok muka dia muka sakit hati je pas ana dok sebelah india tu.

Da lama2 lepak ngn India tu, tetiba tangn ni gatal tercuit dia. Mau tak mau kena la berkenalan. Dah sembang2 tu dia suka pulak. Dia asyik2 ulang “1 Malaysia!” Huh! Bangga betol kau ye dengan 1Malaysia. HEhe. Pastu, dia cakap dia xnak mati.

“Saya tak mau mati. Saya nak mati mase besar2 nanti.”

“Mana awak tau awak mati besar nanti? Kita kan xtau bila kita akan mati.”

“Takpe la. Saya tau bila saya nak mati. Kalau saya mati, macam mana dengan anak saya? Macam mana dengan anak kepada anak saya? Takkan la nak biar diorg duduk kat bawah jambatan. Awak pulak macam mana?”

(Aduh, gawatla india ni. Ingat dia Tuhan ke nak tau bila dia nak mati. Sukahati je.)

Ana menjawab :  “Agama saya tak membenarkan takut mati laa. Semua orang akan mati kan? Dan kita xtau la bila kita akan mati.”

Dia diam. Dia cam sedar yang dia salah sebenarnya. Tapi biasala, manusia yang ego mane leh trima yg dia salah sebenarnya.

Dia cite gak, tuhan dia ada banyak. Steven la. Apela. Sampai dia sendiri pun tak ingat.

“Banyak nye tuhan awak. Tengok tu sampai tak ingat nama tuhan. Ape la awak ni.”

“Haah, tuhan saya banyak. Tuhan awak pula sape?”

“Tuhan saya 1 je!” ana jawab dengan bangga sangat!

“1 je? Sikit nye. Sape nama Tuhan awak?”

“Tuhan saya Allah la. Buat ape nak banyak2?!”

Terdiam dia. Tapi diam dia diam fikir.

Ana tanye dia, “Kenapa orang India waktu mati kena bakar?”

“Bole guna api atau tanam. Ikutla dia nak yang mana. Dia akan cakap masa dia tengah nazak.”

Nazak? Nak tergelak ana dengar. Memang da gelak pun. Tapi dalam hati la. Haha.

“Sakitla guna api. Kejam sangatla. Kita yang hidup ni kalau kena api pun dah sakit. Yang dah mati mestila lagi sakit.”

Dia terdiam lagi.

Dah lama2 sembang, rumah dia pun dah sampai. Dia suruh ana tolong tekan loceng. Sebelum dia pergi, dia bagitau yang sonok kenal ngan ana. Tapi kalau dia tak bagitau pun ana dah tau. Hehe.

Masa ni ana dah pasan lain da. Ana pasan jalan ni tak pernah pun ana lalu. Komfom bas ni salah dengar masa ana cakap ana nak pegi Bota. Hati dah terkumat-kamit baca doa dan mathurat.

Dipendekkan cerita, memang sah salah bas! Adeh, nak gtau abah ase serba salah. Nanti abah mrah tak pasal2. Tak abah marah, mak yg marah.

Last2 gtau akk ngn maizah. Mase tu tak tau nape rasa tenang je. Allah bagi kekuatan kot. Pastu gtau Erma. 

Erma pulak gtau Ya. Aduh, kantoi la Ma kalo hang gtau Ya. Ya tu da la jnis rsau sangat. Masalah kau, masalah aku. Tu la dia.

Takpela. Last2 abah boleh amik. Alhamdulillah sangat. Abah pun tak marah. Abah suruh tunggu kat pejabat pos Tanjung Tualang.

Dalam masa yang sama, ada 2 org budak tegur ana. Sorang nama Ijam sorang Ijat. Ijat si abang ni darjah 6. Ijam pulak darjah 5. Ana mase ni ditinggalkan oleh bas tu kat kedai cina. Memang deret2 ni kedai cina dengan arak+ ba alip ba ya (BABI)

“Akak tunggu sape kak? Sini bahaya kak. Selalu ada orang India mabuk. Nanti dia jumpe akak dia samurai baru tau.”

Ana cuak dah. Ana rasa diorg ni boleh dipercayai tapi ana berjaga-jaga gak. Dah bajet nak bukak silat dah kalau diorg kacau.

“Oh. Yeke? Dik, Pejabat Pos kat mana ye?”

“Pejabat pos kat sane tu. Akak nak kitorg teman ke? Sini bahaya kak. Kalau takde pemabuk pun, banyak orang jahat2.” ß ana malu nk cite ape jahat yg diorg buat.

Dalam perjalanan diorg hantar ana, ape yang paling mengejutkan ialah diorg merokok. Mak aih, baru darjah berapa dah merokok. Dalam hati Allah je yang tau betapa shock nye ana. Ana buat2 cool je mase tu. Mase ni ana terfikir nak dalami pasal diorg. First time ana dapat pengalaman ni, taknak sia-siakan.

“Akak, kalau abah akak tak amek akak lepak mana?”

“Akak lepak masjid kot. Pagi nanti baru akak amek bas. Eh, mak keje ape? Ayah keje ape?”

“Mak keje kantin kat sekolah Tiwa. Ayah, sedih nak cakapla kak.”

Ana dapat rasa ayah dia dah meninggal. Tapi nak tnye jugak. “Kenapa Ijat?”

“Abah dah meninggal. Sakit kencing manis”

“Innalillah. Yeke? Bila mninggalnye?”

“Baru sebulan kak.”

Kira ana ni bertuah la lagi. Tetiba ana tengok Ijat ni cabut2 pokok. Ijam mase ni tengah pergi beli keropok dengan gula-gula. Ana saja bagi rm1 sorang. Nak bagi ada ukhuwah sikit.

“Nape hisap rokok? Best ke?”

“Takleh tahan kak! Akak nak try ke? Saya bagi nak?”

Serius! Ada rasa nak try sebenarnya. Sebab Nampak cam best je. Tiba2 teringat Sir Zulkarnain. Sir ckp, Sir dkelilingi dgn kwn2 yg merokok tp Sir xpernah merokok. Sir pun boleh tahan, ana takkan xleh. Tahan yann, tahan~~

Masa ni Ijam dah sampai. Dia bagi Dynamite kat ana. Ana dah warning kat diorg tadi, kalau beli rokok ana taknak kawan diorg. Tau takot. Diorg tak beli pun.

“Hey, jangan la cabut2 pokok tu. Diorg tengah berzikirla.”

“Berzikir tu ape kak?”

Subhanallah. Berzikir tu ape? Ana ase nak nangis sangat masa diorg tanye macam tu. Kenapa agama orang Islam sekarang macam ni? Baru teringat Nabi pernah bersabda : Islam itu hadir dalam keadaan asing dan akan kembali asing

“Berzikir tu mcam ni Subhanallah, Alhamdulillah. Tu zikir la. Tau?”

“Diorg angguk2”

Masa tu dah maghrib. Ana ajak diorg pegi solat. Diorg nak sola sebenarnya. Tapi..

“Dik, jomla sembahyang! Dah masuk waktu ni.”

“Akak je la sembahyang. Aku tak reti la. Tapi aku nak sembahyang. Eh, taknak la. Aku tak reti la.”

“Ala, ikut je la. Macam sembahyang Jumaat jugak. Ikut je.”

Masa ni pun ana rasa nak nangis sangat. Diorang nak, tapi tak reti. Diorang nak. Tapi malu. Salah sape agaknye?

Ana solat. Ijam tolong jaga kasut sebab selalu ada kes curi. Ijat pulak tunggu kat tepi pintu. Tetiba ada pakcik tegur.

“Kamu tu kenapa duduk situ? Itu kan tempat perempuan. Pegi tempat lain.”

Tergelak ana. Alhamdulillah ana da abih solat time tu. Trus ana kluar masjid. Baru pakcik tu tau budak2 tu tunggu ana.

“Mane kasut akak? Jom jalan. Mesti korang lapa kan? Jom akak belanja.”

“Akak, nak kencingla!”

“Pegi tandas! Jangan nak pancut kat sini. Cepat, akak tunggu!”

“Alaa.. Akak ni. ß dia nak pancut sebenarnye. Tunggu tau!”

Masa nak makan tiba2 abah dah sampai. Tak dapat nak makan dengan diorg. Ana pun bagi la sorg rm3 buat diorg makan. Seblum ana chow, diorg salam ana. Ana sempat pesan soh taat kat mak. Kejap je sembang sebab abah dah sampai. Dalam kereta, sembang ngn abah pasal diorg. Abah pun sedih. Abah cakap ana ni kira bertuahla dapat didikan agama.

Ana takkan lupakan diorg. Sedih la kalau fikir~

Apa pendapat korang?

(26 Zulhijjah. 11:00 PM)

Monday, November 7, 2011

CUKUPLAH AKU MENCINTAI DALAM DIAM

CUKUPLAH AKU MENCINTAI DALAM DIAM ♥

Kalau kita sukakan seseorang,
jangan beritahu si dia.
Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya
Tapi luahkan pada Allah,
beritahulah Allah.
Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..

Cintai Dia Dalam Diam,
Dari Kejauhan Dengan Kesederhanaan & Keikhlasan

Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH
"Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat kebesaran ALLAH."
(Adz Dzariyat : 49)

Tetapi jika kelemahan masih nyata dipelupuk mata maka bersabarlah, berdoalah & berpuasalah
"Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji.
Dan suatu jalan yang buruk."
(Al Israa' : 32 )

Saturday, November 5, 2011

Hanya Kerana Keychain

"Sofea !!"

"Astagfirullahalazim! Kenapa ini Atika?"

"Kau tu Sofea! Asyik termenung sahaja! Aku tahulah kau ada masalah. Cuba cerita dengan aku. Apa guna sahabat?"

"Mana ada masalah, Atika sahabatku. Aku hanya berfikir tentang lawatan kita ini sahaja. Aku berharap Allah berkenan dengan apa yang kita lakukan. Amin."

"Kau jangna nak berdalih dengan aku lah Sofea. Kita dah berapa lama kenal. Aku tau kau ada masalah. Kau tak boleh sorok daripada aku. Mulut kau menipu tapi muka kau tak dapat nak menipu. Kau bukan reti nak menipu, kan Sofea?"

ALLAHUAKBAR. Inilah ang dinamakan sahabat. Walaupun Sofea sedang berusaha untuk meneyembunyikan masalahnya dengan senyuman paling manis, namun sahabatnya Atika masih perasan juga akan perubahan di wajahnya.

"Bukan aku je tau yang perasan kau macam ni. Sahabat-sahabat kita yang lain perasan juga. Tu, Zainab, Syafira, Fara, pun perasan. Aku rasa, 1 bas ni perasan."

"Allahuakbar ! Apa yang kau dah buat ni Sofea? Kasihan sahabat-sahabat kau merisaui kau. Prihatin sungguh mereka" monolog Sofea di dalam hati.

Fara menghampiri.

"Sofea, kenapa dengan kau? Sungguh, aku tak pernah tengokkau macam ni! Kau sihat tak? ceritalah dekat kitorang apa sebenarnya masalah kau? Please!"

Melihat kepada ramai sahabat-sahabatnya berkumpul di satu penjuru bas bahagian hadapan sekali, Syafira dan Zainab tidak mahu melepaskan peluang untuk mangambil tahu apa yang terjadi.

Ketika itu, Sofea sedang bercerita permasalahannya.

"Aku sebenarnya jauh hati dengan ibu dan ayahku. Tapi bila aku meneliti semula pesan Luqman Al-Hakim yang menyatakan bahawa : Bersabarlah terhadapa apa yang dilakukan oleh ibu dan ayahmu terhadap perkara-perkara yang tidak disukai oleh engkau, aku pun cuba untuk melupakannya. Mungkin disebabkan terlalu payah, korang pun nampak akan perubahan aku. Maaf sahabat-sahabat"

"Sofea, menangislah. Mungkin itu akan melegakan kau" cadang Zainab

"Kalau aku tahu menangis, sudah lama aku akan menangis" jawab Sofea

"Astagfirullah, terlupa pula aku yang kau tak reti menangis! HAHA" balas Zainab

Sofea seorang gadis yang amat sukar untuk menangis. Dia seorang gadis yang sangat tabah. Dia bukannya tidak mahu menangis tetapi tidak tahu bagaimana untuk menangis. Air matanya tidak mahu keluar. Tetapi, apabila dia sudah boleh menangis, air mata nya tidak mahu berhenti pula.

Buktinya, ketika ibu dan ayahnya meninggal dunia akibat kemalangan jalanraya semasa dia berumur 14tahun, setitis airmata tidak langsung keluar daripada kelopak matanya. Akan tetapi, abangnya yang menangis bersungguh-sungguh. Pada malam tersebut dia boleh lagi bermain 'aci kejar' bersama-sama jiran-jirannya.

"Itulah, nikmat sebenarnya orang yang tahu menangis ni. Gunakan sebaiknya tau!"

Sofea meneruskan berkongsi bersama-sama sahabatnya mengenai masalah yang dihadapinya.
Sahabat-sahabatnya semua menangis terutamanya Syafira.

Perbuatan mereka itu diperhatikan oleh Muiz.

Muiz ialah seorang lelaki yang mungkin menyukai Sofea. Akan tetapi dia tahu bahawa ianya hanyalah fitrah semata-mata. Dan dia tidak terlalu terikut-ikut akan perasaanya itu. Dia sedar bahawa cinta itu mahal dan hanya perlu diserahkan kepada yang berhak sahaja. Kerana itu dia cuba sedaya-upaya untuk menidakkan perasaannya. Akan tetapi dia sedar bahawa pujangga ada berkata "Jangan menidakan apa yang hati berkata. Didiklah hati agar tidak menerima kebatilan"

Muiz berusaha !

_______________________________________________________________________________

Sahabat-sahabat Sofea perasan akan Muiz. Mereka perasan bahawa Muiz seperti ada hati terhadap Sofea. Tetapi Muiz cuba menjaga hatinya. Menjaga hatinya daripada tergoda dengan bisikan syaitan. Mereka perasan akan hal itu. Dan kadangkala hati kecil mereka berasa sangat cemburu kepada Sofea. Kerana Muiz seorang lelaki yang sangat bagus, disegani dan pelbagai lagi.

Menurut psikologi, seseorang itu ialah apa yang berada di dalm hatinya. Jikalau dia tenang, maka tenanglah cara hidupnya. Itu semua hasil pantulan daripada hatinya.

"Sofea! Baik kau senyum! Kau tahu tak, Muiz asyik tengok kau je. Dia perasan la yang kau lain macam!" kata Atika

"Haah Sofea, baik kau ceria balik. Kau dahla tak pernah begini, nanti bukan kau yang kena! Aku yang kena tahu tak???" kata Syafira

Syafira satu kelas dengan Muiz. Apa-apa hal mengenai Sofea, Muiz akan menyampaikan kepada Syafira. Bukan itu sahaja, Muiz juga kan sampaikan kepada sahabat-sahabatnya yang lain lantaran perasaan malu yang ada di dalam hati Muiz. Sofea juga apa kurangnya. Dia memang telah didik untuk tidak berbicara dengan  mana-mana lelaki. Lantaran sifatnya yang malu. Jikalau dia rasa terdesak sangat dia akan mencari wanita terlebih dahulu kemudian baru kaum Adam.

Sampai sahaja di Melaka.

Guru-guru pengiring melepaskan semua murid-muridnya untuk mereka membeli-belah dan lain-lain.

Sofea dan sahabat-sahabatnya berjalan-jalan mengambil angin dan besembang-sembang.

"Aku rasa bertuah sangat!" akui Sofea

"Kenapa pula?" soal Zainab

Ketika itu semua sahabatnya tekun ingin mendengar.

"Sebab ada sahabat macam korang. Thanks~"

"Sebenarnya aku yang bertuah sebab ada sahabat cam ko Sofea. Kau tengoklah macammana keadan aku dulu. Suka melawan cakap cikgu, tak hormat orang, macam-macamlah!" jawab Atika.

"Aku pun, walaupun aku tak lah sejahat Atika tapi aku.... Aku jahatlah! HAHA!" kata Zainab

Semua ketawa. Niat Zainab sebenarnya bukanlah untuk menghina Atika tetapi bergurau sahaja

"Aku rasa, kalau kau dah takde Sofea, tak tahulah bagaimana dengan kitorang" tingkah Fara

Syafira sudah menangis ketika itu. Masing-masing berpelukan antara satu sama lain.

________________________________________________________________________________

Sampai sahaja di dalam bas, mereka akan bertolah untuk pulang ke sekolah.

"Sofea, nah ambil lah keychain ni! Aku beri pada kau!" ujar Atika.

Ketika itu Sofea terfikir 'bila masa Atika beli keychain ini?' Di keychain tersebut tertulis 'zikrulmaut' Takkanlah Atika yang minta ditulis begini. Sangat mustahil! Sofea dapat meneka siapa si pemberi. Terus Sofea menangis. Ketika itu dia menangis kerana risau. Risau bahawa cintanya kepada si Pemberi Cinta berkurang. Selama ini, dia tidak pernah menerima apa-apa daripada mana-mana lelaki. Dia mnangis semahu-mahunya di dalam bas.

Disebelahnya Atika, tetapi Atika ke belakang kerana ingin bersembang-sembang.

"Atika, mari sini sekejap!" Sofea memanggil Atika

Atika datang dalam keadaan lain macam. "Ada apa Sofea?" Suara Atika pun lain.

"Aku minta maaf kalau aku ada buat salah dengan kau! Tapi aku nak bertanya, bila masa kau beli keychain ini?"soal Sofea.

"Maafkan aku Sofea, aku tak berniat nak menipu. Tapi sekiranya aku memberitahu mu, kau janganlah pulangkan semula keychain ini ya? Begini, sebenarnya keychain ini Muiz yang beri. Dia suruh aku menyatakan bahawa aku yang memberinya kerana dia yakin sekiranya dia berkata dia yang beri kau akan menolaknya."

Sofea terdiam. Apa yang Sofea tahu, sampai sahaja di rumah dia ingin mengadu kepada Allah. Sofea tidak keruan. Dia tidak pernah menerima apa-apa daripada kaum Adam. Dia berniat ingin memulangkan semula di bawah meja Muiz semasa dia tiada di dalam kelas.

Sebenarnya Sofea berasa malu. Malu kepada Allah. Malu kepada sahabat-sahabatnya yang mengetahui hal tersebut. Sebenarnya Sofea juga mencintai Muiz. Mencintai Muiz dalam diam. Kerana dia takut. Dia takut cintanya itu bukan kerana Allah tetapi kerana hikmah fitrah kasih sayang yang Allah kurniakan kepada manusia.

Bas sudah sampai ke sekolah. Rumahnya hanya berada di belakang sekolah sahaja. Terus dia pulang ke rumah. Sampai sahaja di rumah dia mengemas barang-barangnya dan terus mangambil wudhu' dan mengenakan telekung. Dia terus bersolat sunat dan menangis di atas sejadah.

"Ya Allah, ampunilah dosa-dosa hambaMU. Aku tidak pasti apakah yang harus aku lakukan."

Allah memberikan ilham kepada Sofea untuk bertanyakan kepada ustazahnya. Sofea mencapai Nokia nya dan SMS kepada ustazahnya. "Ustazah, ada seorang lelaki memberi saya keychain. Apa yang perlu saya lakukan?"

Ustazah mereply, "Oh, dia admire kat Sofea ya? Sofea, menerima sesuatu itu adalah adab. Jadi, suka ataupun tidak, Sofea perlu mengambilnya. jangan pulangkan semula nanti dia akan terasa hati. Berdosa Sofea. Kalau Sofea tidak mahu, Sofea boleh memanjangkan sedekah berikut. Ok Sofea? Tidak kira lah apa niatnya, Sofea terima sahaja. Agak-agak lepas ni aklau dia beri cincin Sofea terima tak? Hehe, ustazah bergurau sahaja!"

"Apalah ustazah ni, buat lawak pula. Sofea rasa, dia suka Sofea sebab fitrah sahajalah. Apa-apapun, terima kasih ustazah."balas Sofea

_______________________________________________________________________________

Sesetengah wanita seronok apabila diberi macam-macam terutamanya sesuatu daripada lelaki yang disukainya.

Tetapi . . .


Ketika Akhwat Jatuh Cinta…

Yang mereka rasakan adalah penyesalan yang amat sangat, atas sebuah hijab yang tersingkap…

Ketika lelaki yang tak halal baginya, bergelayut dalam alam fikirannya, yang mereka rasakan adalah ketakutan yang begitu besar akan cinta yang tak suci lagi…

Ketika rasa rindu mulai merekah di hatinya, yang mereka rasakan adalah kesedihan yang tak terperih akan sebuah rasa yang tak semestinya…

Tak ada senyum bahagia, tak ada rona malu…

Yang ada adalah malam-malam yang dipenuhi air mata penyesalan atas cinta-Nya yang ternodai…

Yang ada adalah kegelisahan, karena rasa yang salah arah…

Yang ada adalah penderitaan akan hati yang mulai sakit…

Ketika Akhwat Jatuh Cinta…

Bukan harapan untuk bertemu yang mereka nantikan, tapi yang ada adalah rasa ingin menghindar dan menjauh dari orang tersebut…

Tak ada kata-kata cinta dan rayuan…

Yang ada adalah kekhawatiran yang amat sangat, akan hati yang mulai merindukan lelaki yang belum halal atau bahkan tak akan pernah halal baginya…

Ketika mereka jatuh cinta, maka perhatikanlah,kegelisahan di hatinya yang tak mampu lagi memberikan ketenangan di wajahnya yang dulu teduh…

Mereka akan terus berusaha mematikan rasa itu bagaimanapun caranya…

Bahkan kendati dia harus menghilang, maka itu pun akan mereka lakukan…

Alangkah kasihannya jika akhwat jatuh cinta…


Karena yang ada adalah penderitaan…

Jadilah seorang pemalu. Kerana ia adalah benteng terhadap setiap perkara.


الْحَيَاءُ لاَ يَأْتِي إِلاَّ بِخَيْرٍ
Malu itu tidaklah datang kecuali dengan kebaikan.”
Dalam satu riwayat:
الْحَيَاءُ خَيْرٌ كُلُّهُ
Malu itu baik seluruhnya.” (Shahih, HR. Al-Bukhari dan Muslim)

Friday, June 3, 2011

Tha Arrivals episode 41

video




THE ARRIVALS episode 40

video




THE ARRIVALS episode 39

video




THE ARRIVALS episode 38

video




THE ARRIVALS episode 37

video




THE ARRIVALS episode 36

video




THE ARRIVALS episode 35

video




THE ARRIVALS episode 34

video




THE ARRIVALS episode 33

video

THE ARRIVALS episode 32

video

THE ARRIVALS episode 31

video




THE ARRIVALS episode 30

video




THE ARRIVALS episode 29











THE ARRIVALS episode 28

video




THE ARRIVALS episode 27

video




THE ARRIVALS episode 26

video




oUr soNgs(^,~)